2010-08-31
 21:23:27

Jag är ett evighetsprojekt med möjligheter


''Jag har börjat betrakta mitt liv som ett sommarhus. En villa. Jag är en villa. Jag har
alla förutsättningar att va urmysig, skitsnygg, bekväm och inbjudande, men det krävs
en jävla massa jobb. Det är ständigt något som måste fixas. Om så inte fasaden, så
stammen eller isoleringen, inredningen. Det blir aldrig färdigt och man får aldrig
den där känslan av att – “åh, nu njuter vi över det vi klarat av so far”. Jag är ett evig-
hetsprojekt.
Och de gånger då man tappar allt och påbörjar något man sedan inte
orkar slutföra, då rämnar allt. Då är allting ett helvete. Då står jag där med ett upp-
brutet köksgolv med spikar mellan tårna och gråter över mina misslyckanden.
Jag är en villa. Jag är ett jävla sommarhus. Jag är ett evighetsprojekt med möjligheter.

Kanske är det så vi måste se på livet? Att allting tar tid. Man måste jobba jämt på
det man vill uppnå. Man måste ha en strävan. Man måste ta tid att tänka igenom

Du är ett sommarhus. En villa. Njut av att veta att du kan bli ett slott.
Avsky aldrig att du förtillfället bygger om. Det är ett steg mot slottet.''

                                                                                                                                                    

                     

                                                                                                                                                                db


Anonym

shu. snygg



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: